Gwarancje – procedura składania reklamacji

Zaufanie do jakości i niezawodności naszych produktów pozwala nam w niektórych przypadkach udzielić dłuższej niż standardowa gwarancji.
  • 1. Postanowienia wstępne

    1. Regulamin Gwarancyjny określa prawa i obowiązki Stron związane z udzieloną przez Dostawcę gwarancją jakości na wybrane towary zakupione przez Klienta na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

    2. Dostawcą jest Ideal Standard Sp. z o.o. , 53-238 Wrocław, ul. Ostrowskiego 7, która zawiera umowę sprzedaży lub inną podobną umowę w przedmiocie nabycia przez Klienta produktów Dostawcy (np. artykułów sanitarnych, baterii, brodzików i wanien, mebli łazienkowych itp.)

    3. W rozumieniu Regulaminu Gwarancyjnego Klientem jest każda osoba fizyczna, prawna i jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawiera umowę sprzedaży towarów z Dostawcą.

    4. Przez udzielenie gwarancji jakości Dostawca zobowiązuje się, że dostarczony przez niego towar nie posiada wad fizycznych, nadaje się do wykorzystania zgodnie z jego przeznaczeniem i że zachowa określone właściwości przez okres objęty gwarancją (Okres gwarancji).

  • 2. Stosunek do rękojmi za wady rzeczy sprzedanej

    1. Niniejsza gwarancja jest udzielana na podstawie art. 577 i nast. ustawy z dnia 23.04.1964 r. Kodeks cywilny. Udzielenie gwarancji nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.

    2. Okres gwarancji jakości na wybrane towary wynosi: 

    Rodzaj produktu

    Okres gwarancji
    (w latach)

    Artykuły sanitarne i akcesoria ceramiczne

    100

    Wanny i brodziki akrylowe

    25

    Wanny i brodziki z lanego marmuru ("Solid Surface")

    10

    Krany i baterie

    5

    Systemy natryskowe – węże prysznicowe (z wyłączeniem węży IDEALFLEX)

    5

    Systemy natryskowe – węże prysznicowe IDEALFLEX

    12

    Systemy wirujące: części elektryczne i systemy czyszczące

    5

    Mechanizmy spłukujące w zbiornikach i systemach podtynkowych

    2

    Zestawy odpływowe oraz przelewowe Multiplex Trio, Rotaplex Trio

    3

    Parawany prysznicowe i nawannowe

    3

    Meble łazienkowe, lustra i inne komponenty

    2

    Akcesoria łazienkowe do wyrobów sanitarnych i wanien z materiałów nieceramicznych (szkło, tworzywa sztuczne, materiały piankowe)

    2

    Deski sedesowe (łącznie z absorberami, złączami i mocowaniem)

    2

    Dodatkowe części

    2

    Spłuczki podtynkowe (do ceramiki podwieszanej):

    • Stelaże i ramy
    • Elementy ruchome i zbiorniki
    • Przyciski sterujące

     

    10

    5

    2

    3. Gwarancja obowiązuje:

    • od dnia wydania towaru Klientowi.

    4.  Towar jest wadliwy jeśli posiada wady fizyczne, nie nadaje się do wykorzystania zgodnie z jego przeznaczeniem lub nie zachował  właściwości określonych przez Dostawcę przez okres objęty gwarancją (Okres gwarancji). Odpowiedzialność Dostawcy obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanym towarze.

    5. Klient informuje Dostawcę o wadliwości towaru drogą elektroniczną wysyłając wiadomość e-mail na adres serwisispolska@idealstandard.com lub telefonicznie pod numerem 71 786 83 01 albo pisemnie na adres Dostawcy. 

    6. Zgłoszenie wadliwości towaru powinno zawierać co najmniej: dane Klienta umożliwiające jego identyfikację, dane kontaktowe Klienta, rodzaj wadliwego towaru (możliwie kod produktu oraz, jeśli istnieje, kod seryjny), opis wady i i jej umiejscowienie. Do zgłoszenia należy dołączyć dowód nabycia towaru (faktura, rachunek, potwierdzenie uiszczenia zapłaty za towar itp.). Zachęcamy do przesłania również dokumentacji fotograficznej stwierdzonej wady, co ułatwi realizację gwarancji. 

    7.Dostawca rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od wpłynięcia zgłoszenia zawierającego minimum potrzebnych informacji, zgodnie z postanowieniami paragrafu 6. niniejszego artykułu. 

    8. W przypadku uznania reklamacji oraz jej realizacji poprzez wymianę towaru, Okres Gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia Klientowi wymienionego towaru.

  • 3. Wyłączenia odpowiedzialności gwarancyjnej Dostawcy

    1. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności gwarancyjnej za wady, które nie powstały z przyczyn tkwiących w sprzedanym towarze, a w szczególności w następujących przypadkach:

    Przed zakupem Klient został poinformowany o obniżeniu ceny produktu z powodu istnienia wady, którą następnie zgłosił w trybie reklamacji.
    Wada powstała wyłącznie z wyniku nieprawidłowego użytkowania, przechowywania lub niewłaściwej konserwacji towaru.

  • 4. Towary nie objęte gwarancją

    1. Gwarancja nie obejmuje:

    • Próbek i ich prospektywnej sprzedaży.
    • Materiałów eksploatacyjnych, w szczególności aeratorów, filtrów, wkładów do filtrów, baterii zasilających.
    • Żarówek i lamp LED (źródeł światła).
    • Materiału uszczelniającego, w szczególności s
  • 5. Warunki szczególne dotyczące niektórych towarów

    1. W przypadku baterii termostatycznych, elektronicznych i czasowych/samozamykających się dla ich prawidłowego użytkowania, funkcjonowania i ewentualnego uznania reklamacji konieczne jest zainstalowanie w dystrybucji urządzeń filtrujących, z sitem o minimalnej grubości 100 µm.

    2. Cykl życia zaworów zasilających wynosi 6 miesięcy.

  • 6. Postanowienia końcowe

    1. Prawa i obowiązki Stron związane z udzieleniem przez Dostawcę gwarancji jakości podlegają prawu polskiemu.

    2. W przypadku jakichkolwiek sporów dotyczących udzielonej gwarancji jakości, będą one rozpatrywane przez odpowiednie sądy Rzeczypospolitej Polskiej.

  • 7. Wejście w życie

    1. Procedura Reklamacyjna wchodzi w życie 02.12.2019.

    2. W przypadku sprzeczności jakiegokolwiek postanowienia niniejszej Procedury Reklamacyjnej z którymkolwiek postanowieniem wynikającym z zawartej z Klientem (ważnej i funkcjonującej) umowy ramowej, pierwszeństwo mają postanowienia umowy ramowej.

    © Ideal Standard Sp. z o.o., z siedzibą w 53-238 Wrocław, ul. Ostrowskiego 7, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000033282, REGON: 932678568, NIP: 8942686438

  • Pobierz i wypełnij formularz reklamacyjny

    Formularz reklamacyjny

    Wypełniony formularz reklamacyjny prosimy przesłać na adres serwisISPolska@idealstandard.com

Na tej stronie używamy plików cookies

Używamy plików cookie w celach funkcjonalnych, a także statystycznych, aby zapewnić maksymalną wygodę w korzystaniu z naszego serwisu. Klikając na przycisk "Akceptuj", wyrażasz na nie zgodę.

Ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.